خانه / آموزش آشپزی / خوردن چه چیزهایی باعث لاغری سریع میشود

خوردن چه چیزهایی باعث لاغری سریع میشود

خوردن چه چیزهایی باعث لاغری سریع میشود

سلامت و پزشکی:خیلی از افراد دوست دارند بدانند خوردن چه چیزی باعث لاغری سریع میشود با همراه شوید تا بدانید برای لاغری سریع چه غذاهایی یا چه نوع آشپزی در خانه می تواند به لاغری سریع شما کمک کند.

می توانید با آشپزی کردن با طرز تهیه سوپ رژیمی چربی سوز شروع کنید

خوردن چه چیزهایی باعث لاغری سریع میشود,خوردن چه چیزهای باعث لاغری سریع می شود,خوردن چه چیزی باعث لاغری سریع میشود

توصیه می شود در آشپزی های روزانه از غذاهای فیبر دار استفاده کنید و همچنین از سبزیجات و میوه های سبز استفاده کنید

مهم نیست وزنتان چقدر است فیبر ها عملکردی فوق العاده در کم کردن وزن در مدت سریع دارد

زغال اخته

اگر نگران تناسب اندام خود هستید زغال اخته به دو صورت به شما کمک می‌کند

نخست این که زغال‌اخته مانند تنظیم کننده‌ی انسولین عمل می‌کند. این ماده‌ی غذایی تأثیر انسولین و انباشتگی چربی‌ها را  کاهش می‌دهد و در روند از بین بردن چربی‌ها شرکت می‌کند. دوم این که زغال اخته به دفع توکسین‌ها و چربی‌هایی که در بافت‌های بدن تجمع می‌کنند یاری می‌رساند. تجمع توکسین‌ها و چربی‌ها در بافت‌های بدن عامل سلولیت و احتباس آب محسوب می‌شود.

اگر زغال اخته تازه بود بهتر است آبش گرفته شود زغال اخته‌ی خشک را دم کنید مصرف روزانه یک تا دو فنجان کافی است.

 سوپ
خوردن سوپ به عنوان پیش غذا، موجب کاهش اشت‌ها می‌شود و احساس گرسنگی برطرف می‌شود. خوردن سوپ همچنین موجب کارکرد بهتر متابولیسم بدن می‌گردد.

قهوه

قهوه مصرف انرژی در بدن را بالا می‌برد و برای همین باعث می‌شود بدن کالری بیشتری نیز بسوزاند. علاوه بر این قهوه به هضم غذا کمک کرده و خواص مُدری دارد. توجه داشته باشید که در مصرف قهوه دچار افراط نشوید. مصرف زیاد قهوه برعکس عمل می‌کند یعنی باعث افزایش وزن می‌شود. در واقع مصرف بیش از 4 یا 5 فنجان در روز باعث افزایش وزن و همچنین افزایش احتمال ابتلا به مشکلات قلبی عروقی می‌شود.

قهوه‌ی سبز مؤثرتر از قهوه‌های معمولی است. این نوع قهوه انرژی بیشتری تولید می‌کند و آنتی اکسیدان‌های بیشتری نیز دارد.

سالاد
خوردن سالاد به عنوان پیش غذا موجب کنترل اشت‌ها می‌شود. عادت به خوردن سالاد قبل از شروع به خوردن غذای اصلی موجب پر شدن شکم می‌شود و نیاز به خوردن غذای اصلی را کاهش می‌دهد همچنین مصرف سالاد میزان فیبر دریافتی روزانه شخص را بالا می‌برد و موجب سوخت و ساز بهتر بدن می‌گردد.

سرکه سیب

سرکه سیب حاوی پکتین است. این فیبر در سیب هم وجود دارد و در زمان گوارش سرعت انباشتگی چربی‌ها را کُند و دفع آن‌ها را آسان‌تر می‌کند. همچنین خاصیت اسیدی آن باعث کاهش شاخص گلیسمی مواد غذایی مصرفی می‌شود و به این ترتیب میزان قند خون کاهش یافته، چربی‌ها انباشته نمی‌شوند.

البته توجه داشته باشید که اضافه کردن سرکه سیب به مواد غذایی، خیلی ساده‌تر از نوشیدن آن است. نوشیدن سرکه‌ی خالی ممکن است به سیستم گوارشی آسیب برساند.

توصیه می‌شود سرکه را به غذاهای‌تان اضافه کنید. بهتر است از سرکه سیب استفاده کنید چون دارای مواد مغذی بیشتری است.

توجه داشته باشید اگر سوزش معده یا زخم معده‌ی شدید دارید سرکه مصرف نکنید.

سبزیجات تازه
سبزیجات دارای کالری پایین می‌باشند، سیستم ایمنی بدن را قوی می‌سازند حجیم و سیرکننده می‌باشند و مصرف زیاد آنان در مقاسیه با سایر مواد غذایی بسیار کمتر موجب افزایش وزن می‌شود. سبزیجات حاوی فیبر فراوان هستند و کارایی دستگاه گوارش را بهتر می‌کنند. سبزیجات سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهند.

فیبر‌ها
باید بدانید که فقط فیبرهای طبیعی که در میوه‌ها، سبزیجات و غلات کاملی مثل نان، پاستا‌ها، برنج و غیره وجود دارند به طور واقعی به حفظ وزن ایده آل شما کمک می‌کنند. در واقع برخی از مواد غذایی دیگر مثل شیر یا محصولات لبنی دیگر که با فیبر‌ها غنی می‌شوند تأثیر اندکی روی لاغری می‌گذارند. در مورد قرص‌های سبوس (سبوس برنج، سبوس گندم) باید بگوییم که تأثیر اصلی آن‌ها در راحت کردن دفع است و یبوست را از بین می‌برند. در واقع تأثیر لاغری آن‌ها قابل مقایسه با فیبرهای طبیعی نیست.

پیشنهاد:طریقه مصرف جوانه گندم برای چاقی صورت

گریپ فروت
گریپ فروت سرشار از ویتامین C است و سطح انسولین را در خون پایین می‌آورد و موجب فشار خون و کاهش قند خون می شود. موجب سوزانده شدن چربی در بدن می شود. اگر تحت درمان برای بیماری خاصی می‌باشید در مورد مصرف گریپ فروت با دکتر خود مشورت کنید زیرا مصرف این میوه با بعضی از دارو‌ها تداخل دارد.

بازم فیبر‌ها 

وزنتان هر چقدر که می‌خواهد باشد، فیبر‌ها لاغرتان می‌کند
حتماً شما هم افرادی را دیده‌اید که رژیم‌های سخت می‌گیرند و خودشان را هلاک می‌کنند و لاغر می‌شوند اما بعد از مدتی به وزن اولیه‌ خود و گاهی بیشتر از آن بر می‌گردند؟ این موارد در مورد لاغری با فیبر‌ها اتفاق نمی‌افتند. در واقع مواد غذایی سرشار از فیبر مثل میوه و سبزیجات نه تنها شما را لاغر می‌کنند بلکه باعث می‌شوند که شما لاغر بمانید.

کرفس
کرفس کم کالری است و سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد.

زنجبیل

زنجبیل مطالعات نشان داده است که زنجبیل می تواند هم سوخت و ساز بدن را افزایش دهد و هم جلوی اشتها را بگیرد.

کلم بروکلی
بروکلی سرشار از کلسیم و ویتامین C، ویتامین A و فیبر است. این سبزی با چربی‌ها مقابله می کند و حاوی موادی است که سیستم ایمنی بدن را تقویت و بدن در برابر بیماری‌ها محافظت می کند. بروکلی موجب سوخت و ساز بهتر بدن می‌شود و در نتیجه بدن کالری بیشتری می سوزاند.

پیشنهاد:چگونه در یک هفته 10 کیلو لاغر شویم

جو
جو از بهترین کربوهیدرات‌ها می‌باشد. جو منبع خوبی برای تامین فیبر روزانه مورد نیاز بدن است. جو احساس گرسنگی را برطرف می کند، انرژی زا و کم کالری است.

چای سبز

چای سبز EGCG برای حفظ سلامت متابولیکی مفید است. مصرف این چای باعث کاهش وزن و سوخت کالری می شود.

فلفل تند
فلفل تند سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد و موجب کاهش اشت‌ها می شود. کپسایسین موجود در فلفل هورمون های بدن را تحریک می نماید و این عمل متابولیسم سوخت و ساز را در بدن بالا می برد. طبق تحقیقات انجام شده یک قاشق غذاخوری فلفل تند کارکرد متابولیسم بدن را ۲۳ درصد افزایش می‌دهد. با خوردن فلفل احساس تشنگی افزایش می‌یابد و این خود موجب نوشیدن آب می‌شود و نوشیدن آب با کاهش اشت‌ها و دفع سموم بدن مساوی است.

رازیانه 

رازیانه یکی از گیاهان دارویی فوق العاده شگفت انگیز است که باعث لاغری سریع نیز می شود.

کدو
کدو حاوی فیبر فراوان است و بسیار ملین می‌باشد. ۳۰۰ گرم کدو فقط ۵۰ کالری دارا می‌باشد. کدو با اینکه بسیار کم کالری است دارای مقادیر قابل توجهی از املاح معدنی است و بنابراین در رژیم لاغری بسیار مفید است.

خوردن چه چیزهای باعث لاغری سریع می شود

درباره codetools

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

x

شاید بپسندید

پوره سیب زمینی,طرز تهیه پوره سیب زمینی,طرز تهیه پوره سیب زمینی رژیمی

طرز تهیه پوره سیب زمینی با شیر برای نوزاد و روش پخت پوره سیب زمینی رژیمی

طرز تهیه پوره سیب زمینی با شیر برای نوزاد با طرز تهیه ...