⭕️ امیر قادری:
? فیلم از جهاتی نزدیکترین فیلم به تارانتینو و از جهتی دیگر از سایر کارهایش دور است. او نماینده مدل سینمایی است که در حال افول هستند. تارانتینو از معدود کارگردانانی است که در دنیای بازسازی و ارجاع و استعاره مینشیند و درست است که منبع الهامش فیلمهای درجه دو و پروژههای استودیویی است اما فیلمهایش را از صفر مینویسد. او در این فیلم نه کهنالگوی انتقام را دارد، نه مدل جنگ جهانی دوم را و نه کلاژیست از ایدههای مختلف مانند فیلم پال فیکشن. این فیلم یک ایده نهایی دارد که شروع کرده بقیه داستان را نوشته است.
⭕️ سعید مستغاثی:
?اینجا یک ماجرای غیر سینمایی محور قرار گرفته است. این فیلم به تطهیر شیطانپرستان میپردازد. چارلز منسون را که دقیقا از فرقه شیطانپرستان خط میگرفته است به هیپیزم متصل میکند.
فیلم هگزان در سال ۱۹۱۹ ساخته میشود. ۵۰ سال در داخل صندوقچه میماند و در سال ۱۹۶۹ همزمان با «بچه رزماری» اکران میشود. طالع نحس هم در همان زمان ساخته میشود که مجموعه اینها ظهور و ورود شیطانپرستان را نشان میدهد.
⭕️ سعید مستغاثی:
?تهیهکننده فیلم، دیوید هیمن است که صاحب کمپانیای ست که از ابتدا حامی هری پاترها بود. او در مصاحبهای گفته که عاشق لرد ولدرمونت است. هری پاتر ادعا میکرد شیطان نیست اما ولدرمونت عین شیطان است.
نکته دیگر اینکه کشته شدن یا نشدن شارون تیت چه در تأثیری در تحول یا عدم تحول هالیوود دارد؟
⭕️ امیر قادری:
?اتفاقاً به قتل شارون تیت میپردازد تا این روند بهخوبی طی شود. تیراندازی در کنسرت رولینگ استون باعث افول هیپیزم شد.